donderdag 31 januari 2013

#50books Vraag 2: Welk boek krijg je maar niet uitgelezen, hoe vaak je er ook aan begint?

Ik loop al een tijdje met de vragen van #50books in mijn hoofd rond en met als gevolg dat als het gaat stromen er dan ook ineens van alles uitkomt. Vannacht begon het te stromen en vandaar vraag 2 en 3 ook meteen maar getackeld.




Welk boek krijg je maar niet uitgelezen, hoe vaak je er ook aan begint?

Ojee er staan nog al wat boeken in de kast waar ik ooit in begonnen ben maar waarin ik halverwege of al eerder in ben gestrand. 


Ik zal waarschijnlijk niet snel weten wie de moord heeft gepleegd in Ik heet Karmozijn van Orhan Pamuk en waarom. Het is een fantastisch boek  





Of wat voor rare streken de kinderloze vrouw uit Astonishing splashes of colour van Clare Morrall verder nog uit zal halen, geen idee. Maybe it's just a little to close for comfort.  Nee geen rare streken maar wel (onbewust) kinderloos. Want helaas soms is het leven een sneltrein en mis je een station en terug gaan is ook geen optie. 







Om over The tale of Genji van Murasaki Shikibu nog maar te zwijgen. Ik ben er in '95/'96 tijdens mijn studie Japans in begonnen maar na ruim 700 blz liep ik vast. Voor zover ik me kan herinneren was de Genji waar het verhaal over gaat toen ook al overleden en werd het minder interessant. Misschien, ooit begin ik er nog wel weer eens aan maar dat zal nog wel een tijdje duren.








Dan staat The inheritance of loss van Kiram Desai nog de kast en het verdwijnt er ook telkens weer in terug. Het ontmoedigd me al bij het eerste hoofdstuk, afgaande van de achterflap denk ik; ja dit is een mooi verhaal maar helaas kom ik nog niet door het begin heen. 












Wat is jouw favoriete plek om een boek te lezen? 


Mijn favoriete leesplek?  Hmm nee volgens mij heb ik die niet echt. Oke de bank of mijn bed zijn uitstekende plekken om te lezen maar als een boek me echt aan spreekt neem ik het overal mee naar toe en dan lees ik zelfs tijdens het koken. Hoewel dat niet aan te bevelen is, er gaat nog wel eens iets mis in mijn kookkunsten op deze manier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten