donderdag 24 januari 2013

Week 3, geuren voor het luchtkasteel

De eerste dagen van de eerste klas lagere school. Het woord vlag of vuur met een tekening op het bord. De geur van lage appelstruikjes brengt die herinnering elke herfst weer naar boven. Ze stonden rond om de school geplant en hoewel ik de geur vast elk schooljaar weer heb geroken is de herinnering alleen aan de eerste klas. Waarschijnlijk omdat dat het ook meteen een van de laatste goede herinnering aan school is, school was niet echt mijn favoriete plek. Die geur gaat zeker me het luchtkasteel in.
Verder nog de geuren van Franse, Afrikaanse en Surinaamse markten, oude boeken, vetkrijtjes, potgrond, jasmijn, nieuwe spitzen (herinneringen aan pijnlijk tenen maar wel mijn passie voor jaren), zijde, net uitgeblazen lucifers, wierook,  zeewier. Heel soms ergens zomaar een vleugje pijptabak of een hele goed joint, ik rook niet en al zeker geen joint maar heel soms kunnen die geur wel lekker zijn. Net zoals koffie heerlijk ruikt maar ik zal het nooit drinken.

1 opmerking:

  1. Ja, dat herken ik... geuren ruiken en ze heerlijk vinden, maar het betreffende nooit eten of drinken omdat je het niet lekker vindt.

    BeantwoordenVerwijderen